روزی به سراغ من هم خواهد آمد
فانوس ادب
وبلاگ ادبي سینا صارمی

سلام

دیر یا زود باید برویم

دنیا پایدار نیست

مرگ همیشه برای همسایه نیست

روزی به سراغ ما هم خواهد آمد

خوشا به حال آن کسی که با فراغ بال به سراغ مرگ برود

خداوند عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کند

آمین

دوست دارم در سنگ مزارم این دوبیت شعر خودم را بنویسند

و سنگ مزارم چنین باشد

قبل اسمم بنویسند شاعر و معلم

 



نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت0:54---20 مرداد 1393
سلام
مرگ یعنی دگرگونی شتابان و نابهنگام

فعل مضارع به فعل ماضی
پاسخ: سلام هم ولایتی عزیز. زنده باشید به مهر


ابراهیمی
ساعت15:58---16 مرداد 1393
سلام.از نعمت بزرگ خداوندی در حق بشر به درستی یاد کردید .خداوند همه ما را مورد فضل و رحمت و غفرانش قرار دهد. و اما به نظرم از زمستان و پاییز سخن گفتن ؛ بوی افسردگی ، دلسردی ، دلتنگی ، گوشه عزلت ، انزوا ف خفتن ، بی احساسی و ... به مشام می شود و اطبا فن می گویند زود بروید و نور بگیرید تا از خطر ایستایی نجات یابید.و اما بهار و تابستان ؛ تماماً نور ، رشد ، نمو ، حیات ، ، رویش ، زایش ، شور ، نشاط ،حرارت ، انرژی، کار ، تلاش ، امید ، باور و ... است.الحمدالله شما متصف به احوال روشنید و این شعر را برای بیداری خفتگان سروده اید .اما بزرگانی برای بعد از مرگ خویش گفته اند:
متن سنگ قبر پروین اعتصامی

آنکه خاک سیه اش بالین است

اختر چرخ ادب پروین است

گرچه تلخی از ایام ندید

هر چه خواهی سخنش شیرین است

***

متن سنگ قبر فروغ فرخزاد

من از نهایت شب حرف میزنم

من از نهایت تاریکی

واز نهایت شب حرف می زنم

اگر به خانه من آمدی برای من م

ای مهربان چراغ بیارو یک دریچه

که از آن به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم

***

متن سنگ قبر کوروش کبیر

ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی

میدانم خواهی آمد

من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم

بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر

***

متن سنگ قبر فریدون مشیری

سفر تن را تا خاک تماشا کردی

سفر جان را از خاک به افلاک ببین

گر مرا می جویی

سبزه ها را دریاب با درختان بنشین
متن سنگ قبر خسرو شکیبایی

در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد

عشق پیدا شدوآتش به همه عالم زد

****
متن سنگ قبر حافظ

بر سر تربت ما چون گذری همتی خواه

که زیارتگه رندان جهان خواهد بود

***

متن سنگ قبر شاپور

قلبم پر جمعیت ترین شهر دنیاست……

***

متن سنگ قبر سهراب سپهری

به سراغ من اگر می آیید

نرم وآهسته بیایید

مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من

***

متن سنگ قبر منوچهر نوذری

زحق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی

چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی

پاسخ: درود جناب آقای ابراهیمی عزیز. ممنونم که همیشه سر می زنید و حضور دارید. خداوند نگهدارتون. از مطالب شما بهره بردم. ای مرد خستگی ناپذیر . ما اغلب مدتها به درهایی که شادی را برما بسته است ، نگاه می کنیم ولی هیچ گاه کسی را که برایمان درهای شادی را می گشاید نمی بینیم . . بالاخره مرگ حتمی است باید خودمان را آماده سازیم برای زندگی بهتر و ....


وحید اکبری
ساعت8:01---16 مرداد 1393
سلام
آقا ما را نترسانید
دلمان نمی آید
از بس این روزها جوان به خاک کردیم همه به مرگ فکر میکنیم
اما من دوست دارم وقتی از دنیا رفتم سنگ قبرم مثل بقیه باشد فقط حتما حتما بنویسند (فرزند براتعلی وصدری ) شاید این کار دراین آبادی رسم شود آدم که فقط بچه ی بابا نیست بچه ی مادر هم هست باید احترامش حفظ شود
پاسخ: درود داش وحید عزیز. مرگ حق است . دیر یا زود می آید. سلام فرزند صدری خانم. حالت چطوره عزیز دل. بدان که صدری در روستا خیلی مشهورتره تا حاج براتعلی خدابیامرز. خدا نکنه. انشالله زهرا خانم را عروس کنی و سال های سال در کنارش باشی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:مرگ, سنگ قبر, سنگ مزار, سینا صارمی, مسکین باخرزی, :: 5:9 بعد از ظهر :: نويسنده : سینا صارمی

درباره وبلاگ

به وبلاگ فانوس ادب خوش آمدید سلام دوستان شماره تماس من 09153184428 سپاسگزارم سینا صارمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  فانوس ادب (وبلاگ ادبی  سینا صارمی) لینک نمایید.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 554
بازدید کل : 413606
تعداد مطالب : 387
تعداد نظرات : 193
تعداد آنلاین : 2



............ .............
......... ... .......